Failade #blogg100, men lärde mig mycket

blogg100-logotypeIdag så är det 100 dagar sedan jag tänkte att jag skulle blogga varje dag i 100 dagar och delta i #blogg100-utmaningen. Det gick ganska bra, tills det inte gjorde det längre. Ungefär en tredjedel av tiden, ca 60 dagar, har jag skrivit om stort och smått.

Mitt syfte med att delta har varit att bli bättre på att snabbt formulera en politisk analys som håller måttet textmässigt för att andra ska kunna läsa det. Det tycker jag att jag till viss del blivit bättre på. Jag har också märkt att det är bara att träna och träna, annars lär man sig inte.

Jag har påbörjat ett antal ”teman” på bloggen under denna period. Några av dem hoppas jag att jag kommer kunna fortsätta med. Det gäller t.ex. ”Valdebatter vi minns” där det inte blivit fler än två genomgångar av detta segment.

Nu kommer bloggen fyllas med nya texter när det finns tid och några av de ledartexter som jag skriver för Flamman. Jag hoppas att bloggen kan fortsätta att bidra till ett bra och mer vänsterorienterat debattklimat och att ni få trogna som trots allt läser denna blogg, blir kvar även i framtiden.

Kommentera

