Jag är med katt

DSC_0097Jag gör ett till djur-undantag i bloggen idag. För idag har jag nämligen blivit med katt. Hon heter Lizzie och är en liten tant-katt på ca 12 år, som jag har kommit i kontakt med via Blocket. Hennes husse och matte har fått ändrade familjeförhållanden och kunde därför inte ha henne kvar. Det märks att husse och matte är reklamare när man läser annonsen de la upp. Läs nedan.

Vi ska vara ärliga. Lizzie är inte världen lekfullaste katt, viftar du med ett snöre kommer hon titta på dig som du vore galen. Får du middagsgäster så kommer hon titta snett på dem och hålla sig undan. Har de dessutom barn med sig kommer hon gömma sig under sängen. Lizzie tycker att barn förpestar världen.

Däremot kommer hon älska dig. För Lizzie finns det bara husse och matte. När ni väl lärt känna varandra så kommer hon följa efter dig överallt. Hon är otroligt sällskapssjuk. Hon kommer hoppa upp i ditt knä och begära att bli klappad, hela tiden. Hon kommer vilja sova nära dig. Kort och gott, hon är en otroligt mysig katt men som inte vill ha en massa andra människor och djur runt sig.

Ras: Divig huskatt (teaterapa när det faller sig)
Ålder: 12 år (mental ålder 65 år)
Likes: Husse/matte. Klä ut sig.
Dislikes: Barn (hon gör dem inte illa men hon kommer hålla sig undan)
Övrigt: Har aldrig varit sjuk. Någonsin.

Första dagen har gått bra. Mycket sker på hennes villkor och jag har redan laddat upp fem bilder på Instagram. Hon och jag kommer trivas bra ihop och jag ska ge henne det bästa ålderdomshem en liten katt som Lizzie kan få.

DSC_0125

Kommentera

